Adele : 21

Saya tidak mengenali Adele until lah album 21 dia keluar. First lagu yang menangkap jiwa ni ada lah Someone Like You. Lagu yang membuatkan saya terdiam sekejap mendengar lagunya. Walaupun overall album ni tidak memuaskan hati saya, namun, suara nya yang unik membuatkan saya mendengar album tersebut berulang kali.Rolling In The Deep walaupun selalu bermain kat radio, saya masih blur untuk memahami lagu tersebut sampai lah lagu Rolling In The Deep menjadi OST dalam movie I am Number 4, membuatkan saya menyukai lagu tersebut.

Pelik tapi itu lah kenyataan, sebab saya mula mendengar Adele pada 2011 walaupun before ini Adele telah mengeluarkan album lain dan memenangi Grammy Award-Winning English bagi singer-songwriter. Memang terselah bakatnya, dengan alunan suara yang sangat-sangat saya suka.

Track Album 21
1.Rolling In The Deep
2.Rumour Has It
3.Turning Tables
4.Don’t You Remember
5.Set Fire to the Rain
6.He Won’t Go
7.Take It All
8.I’ll Be Waiting
9.One and Only
10.Lovesong
11.Someone Like You

Leave a Reply

