Dj Ben ; Satu Impian

Lawak if terfikirkan kalau saya menjadi seorang Dj’s. Memang saya meminati lagu-lagu yang berunsurkan trance sejak dari zaman persekolahan lagi. Saya agak pandai bermain dengan beat di club-club yang saya masuk dengan gerakan tarian saya untuk menjemput all ladies and gentleman to join dance with me if dia orang tak keberatan, bukan untuk menunjukkan kebolehan tetapi untuk joy dan pure dalam club tersebut.

Trance melakukan satu permulaan yang baik di awal tahun 1990 di Eropah, dan trance adalah salah satu genre muzik yang paling menjanjikan dan berpengaruh di arena muzik dunia! Trance itu sendiri sangat luas scopenya!Trance membawa pengaruh yang mendalam di luar dan melampaui batas sendiri, yang seolah-olah agak kabur.

Pada masa itu, banyak kumpulan artis, sedang popular, judul muzik arus perdana mula menggabungkan bunyi khayalan ke dalam rakaman mereka. Pada mulanya khayalan kebanyakannya bukan komersial! Terima kasih kepada DJ yang berbakat serta pengeluar, label musing dan syarikat rakaman yang dapat memberikan ruang kepada music trance ini terus diminati. Bintang pop dan rock mula bekerjasama dengan ataupun outsource rakaman mereka kepada komposer muzik trance dan pengeluar. Contoh ikutan yang baik, Madonna, berkualiti tinggi, semi-trance;album Ray Of Light (1998), trek hampir separuh yang mempunyai trance yang jelas tersembunyi.

Yang saya minat ;Euro Trance,Goa Trance,Psychedelic Trance,Progressive Trance. Sambung balik pasal DJ. Mungkin kalau ada rezeki, saya akan belajar dan menjadi seorang Dj, apa-apa pun saya perlu mendapatkan seorang mentor yang ada di Malaysia, tak kan nak mintak Dj Tiesto ajarkan saya pula kan? eh! tak mustahil kot.

One thought on “Dj Ben ; Satu Impian

Leave a Reply

