Sikap Mengambil Ringan

Apabila sesuatu hubungan telah melalui satu jangka masa yang panjang, kebiasaannya pasangan akan mengambil ringan mengenai pasangan mereka. Masalah ini seharusnya dielakkan. Dalam kebahagiaan hubungan, kedua-dua pasangan seharusnya berusaha untuk menyemarakkan lagi perasaan mereka dan bukannya membiarkan ia begitu sahaja.

Tetapi percaya atau tidak, sebenarnya sikap mengambil ringan ini wujud didalam diri masing-masing sama ada nyata atau tidak nyata. Saya terang menerang mengakuinya bahawa saya ada sikap itu dan sikap ini nyata sekali didalam diri saya.

Bagi saya, sikap ini membuatkan saya tidak terlalu beremosi untuk menyelesaikan masalah tersebut. Walaupun sikap ini nyata didalam diri saya. Namun begitu, sekiranya kamu berada didepan saya dan saya menjaga kamu, percaya lah, sikap sayang saya terhadap kamu akan menghapuskan sikap mengambil ringan ini.

Maafkan saya sekiranya post ini menganggu emosi anda dan sekiranya anda tidak mempercayainya, saya merayu kepada anda untuk menetap dengan saya dan saya pasti akan menjaga kamu sepenuh masa yang saya ada.

Leave a Reply

