Jangan Cakap Kata Saya, Yang saya…

Kasih sayang dan cinta, walaupun kita menghormati antara satu sama lain dan mempunyai banyak perkara dan ciri-ciri yang kita cintai, tetapi sering kali awak yang banyak menyinggung hati saya tanpa awak sedari saya terluka. Tapi maafkan saya sebab kekadang saya pun menyinggung hati awak. Mengapa saya terluka? Ada beberapa benda yang saya tak suka sangat bila awak kata yang saya…?

  • Anak Emak :

021020101186Kebanyakan budak lelaki sememangnya anak mak tau, tetapi jangan lah terlalu push or menghina dengan kata-kata sinis awak. Lagipun maklah yang melahirkan, memberi susu, menjaga saya ketika saya demam, memberikan saya makan ketika saya sedang lapar. Mengapa mention ibu saya dalam perbualan di mana ia tidak diperlukan! Kebanyakan Guys mudah tersentuh tentang ibu mereka. Lelaki tidak ingin diberitahu bahawa dia adalah Mommy’s Boy! Salah satu kesilapan terbesar di dalam suatu hubungan.

 

 

 

 

  • Rambut awak sakai :

14012010543Pasal rambut, nampak remeh tapi tahu tak pasal rambut juga kekadang saya terasa dengan awak. Adakalah saya suka berambut panjang, adakala saya suka berambut pendek. Ketahuilah, saya menyimpan rambut panjang berapa lama? Tetiba saja awak suruh saya memotongnya, hmm pity on me LORH. Lelaki suka mencuba benda yang menyakitkan kerana setiap benda yang menyakitkan adalah seronok bagi golongan kami.

 

 

 

 

  • We need to talk:

Now we need to talk gets their antenna up and they catch all the trouble signals in the atmosphere. Even though they know they got nothing to feel guilty about or anything yet these words usually sound trouble in their ears. As soon as he hears these words, he is ready to take first flight to Timbuktu or to a place where you can never find him. To most guys these words means lots of drama and tears which men are not genetically engineered to handle. To most guys it means you have read some women magazine and some fake guru have put something and you are looking for some trouble in your relationship where none exist. if there is a problem you should talk, because if you don’t talk how problem would disappear but threatening him with these words is a big no no…

  • Friends:

Image075Friends are something which not many women like. They usually get your guy drinking and usually a bad company. Also there is a big problem, if you don’t like them and you tell them then it is a big problem and if you like them a lot, then he is jealous and again a big problem. It is always better to be talking about them very delicately and with lots of rehearsal if you want to say something negative about one or more of his friends. Same way if he criticize your best friends how would u feel or if he praise her too much how would you feel.

 

 

 

 

  • You are always like this:

You are always like this and you will never learn or change. These words are no guy want to hear and one of the biggest problems in us girls is we would always generalise and even bring in things 20 years old which has no revelence to the present conversation. We need to focus on present argument and not say these things about his character or what he believes in.

  • Anymore:

You don’t love me anymore is one thing which hurts like an arrow with head dipped in poison and most of the times it is used to get him agree on to unreasonable demand. It is one of the biggest words to make him feel to prove you right.

  • Eh.. Dia lawa lah, Kan? :

Inna - Very Hot (2011)Motif awak suruh saya comment perempuan lain? saya tak tahu nak cakap macam mana! kalau saya cakap dia buruk awak tak setuju dengan saya awak kata dia lawa, if saya cakap dia sememangnya lawa, awak pula tersinggung sampai nak jatuh tanggalah. So baik kita tak yah buat comparison antara lawa dan tak lawa. Sebab awak tak pernah nak bersetuju dengan jawapan saya sebenarnya, Saya aje kena ikut jawapan awak.

 

 

  • Pakwe Lama saya lagi Better dari awak :

Jangan sesekali membawak ex awak dalam percakapan serta awak nak compare ex awak dengan saya sama ada apa yang dia buat dan apa yang saya buat. Jangan pernah sebut tentangnya kerana ia menyakitkan saya walaupun saya tersenyum manja tidak bermakna saya suka! Tapi saya sakit dalam perhubungan ini. Saya tahu kekurangan saya dan saya cuba memperbaikinya tetapi awak jangan menghina saya sekiranya saya mencuba dan gagal.

Leave a Reply

