Rangkaian Sosial teman saya.

Terdapat begitu banyak laman web sosial dan banyak lagi sedang dicipta setiap hari. Tidak kira berapa umur anda atau minat anda, anda boleh mencari padanan yang paling sesuai untuk anda. Saya telah menulis post ini untuk memberitahu beberapa laman web rangkaian sosial yang saya gunakan dan begitu popular bagi anda. Saya berharap, anda boleh add saya sebagai teman atau networking anda Smile

1. FACEBOOK

FBTipulah kalau anda kata anda tidak mempunyai laman sesawang Facebook! kalau anda tidak ada bermakna anda duduk di zaman batu kapur barang kali! Smile with tongue out Dengan lebih daripada 500 juta pengguna aktif !Facebook sememangnya raja rangkaian sosial. Saya suka Facebook kerana ia adalah cara yang baik untuk berhubung dengan orang lain. Dah, tak payah lah saya membebel pasal facebook ni, sebab anda sudah maklum mengenainya!

2. TWITTER

tSaya selalu sangat ragu-ragu mengenai Twitter, tetapi saya akhirnya memutuskan untuk memberi peluang kepada diri saya untuk membuka satu akaun di Twitter! Ia bukan laman rangkaian sosial kegemaran saya kerana saya tidak peduli bahawa Lisa Surihani makan nutella untuk sarapan pagi Disappointed smile

 

3. YouTube

ySesetengah orang tidak boleh mempertimbangkan rangkaian sosial ini, tetapi dari segi teknikal YouTube adalah diconsiderkan sebagai laman web sosial  kerana anda membuat profil pengguna dan video dikongsi dengan berjuta-juta orang yang menonton video.

YouTube raja video di internet. Ratusan video akan dikemas kini setiap minit untuk orang ramai menonton dan perkara yang terbaik adalah, anda tidak memerlukan akaun untuk menonton mereka. Walaupun jika anda mahu meletakkan beberapa video anda sendiri anda perlu membuat akaun dan kemudian anda boleh mula memuat naik.

4. LinkedIN

l

 

Tak tahu lah saya nak membebal pasal apa linkedin ni. Ia seumpama Facebook aje, cuma tak de live chat ngan kawan-kawan anda. Dan ia more kepada professional networking aje. Tapi yang menariknya, anda akan jumpa banyak group dalam laman web ni untuk membincang kan sesuatu masalah terutama nya berkaitan dengan professional problem!

5. Tumblr

Tumblr Logo (Black)

Tumblr adalah laman blog yang hebat dan mudah untuk digunakan, tetapi mengambil masa untuk sepenuhnya menguasai. Ia adalah  sesuatu yang menakjubkan dan yang terbaik pada pendapat saya, terutama untuk pemula, tetapi beberapa orang yang saya kenali tidak suka dengan idea reblogging kerana ia tidak dari sumber asalan mereka, tetapi ia adalah pilihan peribadi. Berbaloi check-out!

 

NOTE : CLICK KAT LOGO TUK ADD SAYA Smile Smile Smile

Leave a Reply

