Pendiam

Saya diberi peluang oleh admin untuk berkarya.. tapi saya sebenarnya bukan pandai nak menulis.. mengarut pandailah.. hahahaha.. tapi saya akan mencuba.. mungkin dengan cara menulis anda dapat kenali saya yang pendiam ini.. hehehe..

Saya tak pandai nak berbicara.. saya hanya suka mendengar.. tapi bila sesuatu yang menyentuh emosi saya dan buat saya sedih.. saya akan banyak bicara.. dan hilanglah sifat pendiam saya..

Bila saya rasa sunyi dan sedih.. saya akan membaca dan bercerita dengan pooh dan elmo kesayangan saya.. kadang-kadang saya rasa pooh macam tak layan saya dan tak mahu mendengar semua cerita-cerita saya… pooh selalu buat saya sedih.. tapi bila mummy ambil pooh dan cuci selama seminggu… saya sedih.. sebab terlalu merinduinya..

Elmo selalu ejek saya bila saya menangis.. selalu buat saya lupa kesedihan dengan muka comelnya.. elmo juga pendengar yang baik.. sebab mummy jarang cuci dia.. kerana elmo jarang di peluk ketika lena saya… saya suka memeluk pooh.. sebab dia bulat dan gebu.. hehehe….

Walau apa pun sifat elmo dan pooh.. saya tetap sayangkan patung-patung saya.. sebab mereka yang selalu ada bila saya memerlukan teman… bila rindu kan kawan-kawan saya selalu menyanyi bersama elmo.. sebab elmo pandai menari macam saya.. pooh bila nak menari dengan saya.. sebab kamu bulatkan tu yang susah nak menari.. huhuhu… dah seminggu rasa saya tak berjumpa dengan pooh… sebab mummy hantar kat dobi untuk di cuci.. pooh rindunya saya dengan kamu…

Inilah coretan saya.. terima kasih kerana sudi membacanya.. saya bercerita tentang apa yang bermain di fikiran saya ketika ini… kerana ketika ini saya tengah sedih dan rindu..

Ini la elmo yang manja, comel, dan cute…

Ini la pooh yang selalu buat saya rindu untuk memeluknya kerana bentuknya yang bulat dan gebu…

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s