Seminggu Yang Lepas

Seminggu yang lepas saya seorang yang agak cerita dalam hidup ini. Sampai la saya kembali kekuantan. Membuatkan saya seorang yang muram dan tidak bersemangat untuk meneruskan pelajaran saya. Kenapa orang memperkatakan tentang saya? kenapa orang masih tidak puas hati kepada saya?

IMG-20110707-00411

Bermula satu kisah. Bodypart! Pada permulaan bulan, seorang rakan saya meletakkan bodypartnay kedalam rumah saya tanpa pertanyaan saya dahulu. Dan saya deal dengan di senang sahaja, iaitu amik balik selepas 7 hari, jika tidak, saya akan menjual bodypart tersebut. Dia kata ok, ok lah kan!

Now menjadi isu dimana dia mahukan bodypart dia balik. Masalah sudah tamat tarikh untuk dia mengambil balik bodypart tersebut. Kawan baik saya pula seorang yang agak beremosi, yang terpaksa memulangkan balik bodypart dia. Ok, tak nak panjang kan cerita saya terus close!

Tapi masalah lain pula timbul, dimana, saya terlalu memikirkan hutang saya kepada kolej yang melambak, saya takut saya tidak dapat menghabiskan pelajaran saya. Terhenti lagi sekali pelajaran saya.

Poop Pap Poop Pap, orang pula mengata saya tentang sesuatu. iaitu pasal keamanahan saya. Saya dan budak-budak kelas saya membuat satu perniagaan, tetapi satu idea saya pun tidak diambil oleh rakan-rakan saya. Saya tak merajuk, cuma ok lah kan tak pe lah, saya melayankan aje lah, tetapi kenapa pula timbul sifat tidak percaya kepada saya? itu yang membuatkan saya sedih.

DSC01932

Bertambah sedih bila seorang sahabat yang saya anggap keluarga saya sendiri meninggalkan saya, setiap hari saya menagis. tak tahu kenapa.

Kenapa saya tidak hadir kekelas, kerana saya tidak mempunyai transport diKuantan ini, biasanya dia yang akan amik saya, tetapi dia dah tak amik saya, dan saya terpaksa menggunakan motor org, kebetulan pula motornya tayar bocor, saya tidak mempunyai wang untuk membetulkan motor tersebut.

Saya terlalu memikirkan masalah, sehingga, orang yang saya cintai dan saya kasihi di abaikan begitu sahaja. Maafkan I, sebab tidak melayan u. Tapi, I teramat lah sedih. MAAF yang teramat Maaf i pohon dari u.

You cannot build a reputation on what you intend to do.
-Liz Smith-

Leave a Reply

