Mesej Yang Membuatkan Saya Tersenyum

U… i belajar banyak benda kat sini.. u x perlu bimbang ngan apa yang u nak buat… i ok je… sebenarnya macam2 orang cakap pasal u… i tau u banyak sembunyi pada i…. tp i ok je sebab kat sini ada perempuan tua umur 83 tahun… dah kawin selama 40 tahun.. u.. ada cerita sedih sebalik kisah mereka….. mereka bercinta selama 20 tahun.. tanpa melihat wajah.. yg ada pada mereka hanya sehelai selendang tuk gurl… n seutas rantai kayu tuk boy… hanya selendang dan rantai kayu yang meletak kan kepercayaan mereka… tanpa wajah pun… mereka mengirimkan berita bila ada kawan nk kebandar.. kalau dalam 3 ke 4 bulan xda org ke bandar… maka ubat rindu nya hanya lagu yg menjadi pengubat.. lagu tu i ada dengar…. melodinya… sedih n sayu… if u dgr.. pasti menitiskan air mata… nti i cuba cari kat youtube… u dgr tau… u… sebenarnya lelaki tu xda tangan n buta…. tp setelah mereka bertemu… gurl tu x rasa terkejut pun dgn keadaan lelaki tu… sbb yang dia tahu cuma satu…. cinta dan kasih sayang yang mereka bina atas kepercayaan… bukan zahir yang di lihatnya… sebab tu la now… i percaya u… i tau u pasti ada sembunyi sesuatu dari i…. tp i x kisah pun… sebab i tau u x nak i cakap mcm2 pasal u… tp i ok je… sbb org tua tu kata kalau kita sayang dan percayakan pasangan kita…. jgn peduli jika dia ada kekasih lain… kerana jika cinta kita di restui tuhan… dia pasti akan kembali pada kita.. jika xda jodoh…. berikan senyuman dan doakan kebahagiannya… jgn sedih dengan perpisahan… u…. I dpt mcm2 cerita pasal u…. sbb tu i tanya u.. kwn2 i kacau u x… bila u kata x… lega hati i……. sbb i nk u senyum je tau… happy.. selalu… supaya i tenang je lihat pic u yg gila2 n x serabut tu…. u….. now.. jgn fikir sgt la if org x suka u… yg penting u happy n terus kan kehidupan… i selalu doakan kebahagiaan u… lain kali if nk date… cari la port yg org x kenal u… hehehe… sbb i tau je u date kt mana… hahahahahaha……😛:P jgn mare.. i gurau je ok…. hahahahahahaha…….. sbenarnya bnyk benda yg i nk tnya kt u.. tp tu la… org tua tu ada pesan kat i… if i sayang kan u…. i x bole buat u jd serabut dgn persoalan i yg pelik2 tu,,….. :p:p.. hahaha sbb tu i happy je… n nk u happy mcm i… u tau x…. i tau je gurl mana yg u kenal.. n gurl mana yg u jumpa… u tau mcm mana i tau…. kwn2 i……… pic yg u kata u delete tu… i rasa i dh tngok kot…. sbb kwn2..i…. u tau kan… sbb tu i hanya percaya u saja… x kisah la u nk buat apa pun… tu semua hiburan u kan… cuma satu je yg i nak u tau…. walau mcm mana buruk pun org kata pasal u…… i tetap percaya dan sayangkan u… sbb hati i cuma percaya u… if u tipu i sekali pun terpulang pada u… semua tu atas kehendak u… kalau u x percaya kan i pun xpa… i x minta u percaya pada i……. u tau kenapa…. org tua tu kata…. kalau kita selalu syak wasangka dengan pasangan kita… dan selalu curiga ngan mereka… lebih baik x payah bercinta…. betul x… hehehehe……..

Mesej yang Maya sampaikan kepada saya amat bermakna. Tq sayang.

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s